BUJ

Grāmatvedība

Kā iegūt pārskatu par visiem darījumiem Omnivacheckout?

Pārskats par visiem darījumiem un izmaksām ir pieejams Omnivacheckout tirgotāja pašapkalpošanās portālā. Ja jums nav piekļuves Tirgotāja portālam vai arī paroles atiestatīšana nedarbojas, lūdzu, ziņojiet mums pa e-pastu support@omnivacheckout.lv.

Lai iegūtu detalizētu pārskatu par visiem darījumiem, noklikšķiniet uz sadaļas “Darījumi”. Darījumus var sakārtot, piemēram, pēc datuma, laika periodiem un veidiem. Izvēloties sakārtot pēc Laika perioda, noklikšķiniet uz lauka Datums un kalendāra logā izvēlieties laika periodu.

Ja vēlaties iegūt vislabāko pārskatu par visu darījumu maksu, ikmēneša maksu, izmaksām un naudas atgriešanām, noklikšķiniet uz “Konta izraksts”. Tur jūs varat redzēt darījumus, kuriem tiek piemērota maksa un PVN (ja piemērojams).

Jums vajadzētu lejupielādēt “Konta izraksta pārskatu” savā datorā. Ziņojumā ir detalizētāka informācija (maksājumu kanāls, kontu atlikumi pirms un pēc izmaksas uc.). Lai lejupielādētu pārskatu, noklikšķiniet uz lauka Datums un izvēlieties laika periodu, piemēram, “Iepriekšējais mēnesis”. Tad uzklikšķiniet uz pogas Saglabāt lapas labajā pusē un izvēlieties XLS faila tipu. Jūs to varat atvērt programmā Excel, pievienot filtrus utt.

NB! Ieteikums grāmatvedībai: OmnivaCheckOut konts var teikt neatšķiras no jūsu bankas konta. Maksājumi no OmnivaCheckOut konta uz jūsu bankas kontu ir tikai kustības starp kontiem. Tādējādi nav svarīgi saskaņot katru izmaksu ar konkrētiem e-veikalu darījumiem, kas padara grāmatvedību daudz ērtāku.

Man ir nepieciešams rēķins

Tirgotāja pašapkalpošanās vidē varat lejupielādēt ikmēneša rēķinus, dodoties uz sadaļu “Norēķini”. Iepriekšējā mēneša rēķins tiek augšupielādēts līdz nākamā mēneša otrajai nedēļai.

Ja vēlaties saņemt rēķinu automātiski pa e-pastu, ievadiet e-pasta adresi izvēlnē Iestatījumi> Vispārīgie iestatījumi.

Ņemiet vērā, ka rēķini ir paredzēti tikai jūsu informācijai un grāmatvedības vajadzībām. Jums nav jāpārskaita mums nauda, jo OmnivaCheckOut automātiski atskaita visas komisijas maksas no jūsu konta.

Kā tiek aprēķinātas pakalpojuma izmaksas?

Pakalpojuma maksa tiek aprēķināta par katru darījumu.

Piemērs: e-veikala pircējs iegādājas produktu EUR 10 apmērā. Ja katra darījuma cena ir 2,5% + 0,30 EUR, tad OmnivaCheckOut aprēķina darījuma maksu (2,5%) 0,25 EUR + 0,30 EUR + pievienotās vērtības nodoklis 20% = 0,66 EUR un pārējā summa (9,34 EUR) tiek pārskaitīta uz tirgotāja bankas kontu nākamajā izmaksu norēķināšanās laikā.

Kur es varu redzēt pakalpojuma cenas?

Piemērotās cenas var redzēt Tirgotāja portālā zem izvēlnes Norēķini. Ja šis ir nestandarta cenrādis, tad piemērotās cenas  ir norādītas arī  OmnivaCheckOut pakalpojumu līguma pielikumā.

Konta izraksta xml fails

OmnivaCheckOut konta izraksta xml fails atbilst ISO 20022 camt.053 formātam.

Zemāk ir aprakstītas darbības:

Kontu aprites ieraksta saistība ar darījumu / pasūtījumu e-veikalā tiek veikta ar atribūtu EndToEndId, piemēram: <EndToEndId> 15178 </ EndToEndId>

Konta pārvietošanas virziens (uz kontu vai no konta) tiek veikts ar atribūtu <CdtDbtInd> piemēram: <CdtDbtInd> DBIT </ CdtDbtInd> vai <CdtDbtInd> CRDT </ CdtDbtInd>

Konta kustības veidu veic “Ustrd”

nt: <Ustrd> IENĀKUMS </ Ustrd>

Ir šādi veidi:

  • IENĀKUMS – pircējs maksā par darījumu
  • NAUDAS ATGRIEŠANA – nauda tika atgriezta klientam (pircējam)
  • TRX_FEE -OmnivaCheckOut pakalpojuma maksa par darījumu (% no darījuma summas)
  • TRX_FEE_FIX -OnnivaCheckOut pakalpojuma maksa par darījumu (fiksēta summa)
  • TRX_FEE_MIN -OnnivaCheckOut pakalpojuma maksa par darījumu (fiksēta summa)
  • SERVICE_FEE_PLUGIN -OmnivaCheckIzmēneša maksa par MakeCommerce integrācijas moduļa izmantošanu
  • SERVICE_FEE_LOGISTICS – OmnivaCheckOut ikmēneša maksa par pārvadātāja integrācijas pakalpojuma izmantošanu (MakeCommerce moduļi)
  • SHIPMENT_DELIVERY_FEE – maksa par sūtījumu sūtīšanu, izmantojot OmnivaCheckOut transporta starpniecības pakalpojumu
  • PVN – PVN, kas piemērojams OmnivaCheckOut pakalpojuma maksai
  • VAT_CORRECTION – PVN noapaļošanas kļūdas korekcija (tiek aprēķināta mēneša beigās)

API un integrācija

Kur es varu atrast veikala ID, API slepeno atslēgu un API publicējamo atslēgu?

Veikalu ID, API slepeno atslēgu un API publicējamo atslēgu var atrast sadaļā Tirgotāja portāla merchant.maksekeskus.ee sadaļā Iestatījumi> API iestatījumi.

Konta izraksta xml fails

OmnivaCheckOut konta izraksta xml fails atbilst ISO 20022 camt.053 formātam.

Zemāk ir aprakstītas darbības:

Kontu aprites ieraksta saistība ar darījumu / pasūtījumu e-veikalā tiek veikta ar atribūtu EndToEndId, piemēram: <EndToEndId> 15178 </ EndToEndId>

Konta pārvietošanas virziens (uz kontu vai no konta) tiek veikts ar atribūtu <CdtDbtInd> piemēram: <CdtDbtInd> DBIT </ CdtDbtInd> vai <CdtDbtInd> CRDT </ CdtDbtInd>

Konta kustības veidu veic “Ustrd”

nt: <Ustrd> IENĀKUMS </ Ustrd>

Ir šādi veidi:

  • IENĀKUMS – pircējs maksā par darījumu
  • NAUDAS ATGRIEŠANA – nauda tika atgriezta klientam (pircējam)
  • TRX_FEE -OmnivaCheckOut pakalpojuma maksa par darījumu (% no darījuma summas)
  • TRX_FEE_FIX -OnnivaCheckOut pakalpojuma maksa par darījumu (fiksēta summa)
  • TRX_FEE_MIN -OnnivaCheckOut pakalpojuma maksa par darījumu (fiksēta summa)
  • SERVICE_FEE_PLUGIN -OmnivaCheckIzmēneša maksa par MakeCommerce integrācijas moduļa izmantošanu
  • SERVICE_FEE_LOGISTICS – OmnivaCheckOut ikmēneša maksa par pārvadātāja integrācijas pakalpojuma izmantošanu (MakeCommerce moduļi)
  • SHIPMENT_DELIVERY_FEE – maksa par sūtījumu sūtīšanu, izmantojot OmnivaCheckOut transporta starpniecības pakalpojumu
  • PVN – PVN, kas piemērojams OmnivaCheckOut pakalpojuma maksai
  • VAT_CORRECTION – PVN noapaļošanas kļūdas korekcija (tiek aprēķināta mēneša beigās)

Kā integrēt Shopify.com?

Diemžēl nav iespējams pieņemt maksājumus, izmantojot OmnivaCheckOut, platformā shopify.com.

Mēs esam mēģinājuši rast risinājumu, taču šķiet, ka mūsu tirgus nesaņem atbalstu no Shopify.com.

Šeit jūs varētu nobalsot un lūgt shopify.com integrācijas izveidei ar OmnivaCheckOut: iesniedziet savus vārtejas pieprasījumus šeit.

Līguma izmaiņas

Kas man jādara, ja mainās domēna nosaukums, bet uzņēmuma juridiskais nosaukums paliek nemainīgs?

Ja maināt domēna nosaukumu, sazinieties ar mums pa e-pastu support@omnivacheckout.lv. Jums būs jāparaksta pielikums savam līgumam.

Ko darīt, ja e-veikals tiek pārdots citam uzņēmumam?

Ja šis ir jūsu vienīgais veikals OmnivaCheckOut kontā un jūs nevēlaties turpināt izmantot mūsu pakalpojumus, jums vajadzētu nosūtīt mums digitāli parakstītu iesniegumu par līguma izbeigšanu.

Gadījumā, ja tas ir viens no vairākiem jums piederošajiem veikaliem, lūdzu, sazinieties ar mūsu klientu atbalsta centru rakstot uz e-pastu: support@omnivacheckout.lv.

Jaunajam īpašniekam abos gadījumos ir nepieciešams aizpildīt reģistrēšanās pieteikumu.

Ko darīt, ja es jau izmantoju jūsu pakalpojumu, bet vēlētos pievienot vēl vienu e-veikalu

Lūdzu, pārliecinieties, ka jaunais e-veikals atbilst mūsu reģistrācijas prasībām. Tad sazinieties ar mums rakstot uz support@omnivacheckout.lv.

Tirgotāja portāls

Kā es varu pievienot jaunus lietotājus pašapkalpošanās vidē?

Jaunos lietotājus var pievienot Tirgotāju portālam sadaļā Iestatījumi -> Lietotāji.

Lietotāju tiesības ir atkarīgas no piešķirtās lomas:

  • “Administrators” var pievienot jaunus lietotājus un mainīt e-veikala iestatījumus, kā arī veikt naudas atgriešanu un eksportēt datus
  • “lietotājs (informācija un atmaksa)” var veikt naudas atgriešanu un eksportēt datus
  • “Lietotājs (tikai informācija)” var redzēt un eksportēt datus, bet nevar veikt naudas atgriešanu.

Maksājumu metodes

Pircējs ir sazinājies ar e-veikalu un vēlas mainīt pasūtījumu. Kā es varu iekasēt papildu samaksu no pircēja?

Ja klientam ir jāveic papildu maksājums e-veikalam, piemēram, lai samaksātu papildu maksu par piegādi vai samainītu preci, ir vienkāršs risinājums – Darījuma saite.

Darījuma saiti var izveidot Tirdzniecības portāla sadaļā “Maksājumu saite”. Vienkārši ierakstiet summu (decimālpunkts ir punkts “.”) un tirgotāja atsauci (piemēram, “Pasūtījuma 123 papildu maksājums”), un tiks izveidota saite.

Šī saite ir jānokopē un jānosūta pircējam. Kad pircējs uzklikšķina uz tās, atvērsies darījuma vārtejas lapa un pircējs varēs izvēlēties piemērotu darījuma veidu un veikt maksājumu. Šis maksājums arī parādīsies kā darījums sistēmā.

Cik ilgs laiks nepieciešams, lai aktivizētu dažādus maksājumu veidus?

Standarta gaidīšanas laiki

  • Igaunijas un Somijas banku saites: līdz 2 darba dienām
  • Latvijas un Lietuvas banku saites: līdz 4 darba dienām
  • kartes maksājumi: līdz 2 nedēļām

Kādēļ es nesaņemu e-pasta paziņojumu par veiktu darījumu?

Pārbaudiet, vai jūsu e-pasta adrese ir pareizi ierakstīta sadaļā Iestatījumi> Vispārīgi iestatījumi.

Pārbaudiet e-pasta surogātpasta mapi. Dažos e-pasta pakalpojumos automātiskie e-pasti var tikt atzīmēti kā nevēlami, ja vien nav norādīts citādi.

Izmaksas

Kādi darījumi tika iekļauti manā izmaksā?

Ņemiet vērā, ka katram ienākošajam darījumam netiks veiktas atsevišķas izmaksas. Tā vietā mēs apvienojam visus jūsu darījumus un izveidojam vienu izmaksu nākamajā darba dienā. Sīkāka informācija par katru darījumu ir redzama Tirgotāja portālā.

Lai iegūtu detalizētu pārskatu, atveriet izvēlni Konta izraksts. Katram darījumam, kas tiek iekļauts izmaksā, attiecīgajā ailē ir atsauce uz izmaksas ID.

Cik bieži tiek veikta izmaksa uz bankas kontu?

Zem Tirgotāju portāla iestatījumu izvēlnes varat izvēlēties, vai izmaksa tiek veikta katru darba dienu (noklusējuma opcija), reizi nedēļā vai reizi mēnesī.

Ja izmaksa tiek veikta katru darba dienu, tad banklink maksājumus parasti izmaksā nākamajā darba dienā. VISA / MasterCard maksājumi tiek veikti ar 7 dienu kavēšanos.

Ņemiet vērā, ka izmaksa netiek veikta Igaunijas valsts svētku laikā, kā arī nevienā citā SEPA maksājumu shēmas banku brīvdienā.

Pārskatu par visām iepriekšējām izmaksām varat apskatīt Tirgotāju portāla izvēlnē Izmaksas.

Kādēļ mana izmaksas summa neatbilst manai pārdošanas summai?

Parasti izmaksa neatbilst e-veikala iepriekšējās dienas pārdošanas apjomam, jo:

  • No katra ienākošā pārskaitījuma tiek atskaitīta darījumu maksa.
  • Ja jūsu pakalpojuma plāns ietver mēneša maksu, tad tā tiek atskaitīta mēneša pēdējā dienā. Ņemiet vērā, ka, ja ikmēneša maksa ir lielāka par konta bilanci, atlikums (īslaicīgi) būs negatīvs.
  • Ja veicat naudas atgriešanu, jūsu konta atlikums tiek attiecīgi apmaksāts.
  • Kartes darījumu izmaksa aizkavējas līdz 7 dienām salīdzinājumā ar banku saitēm. Šāds darījums Tirgotāja portālā uzrādīsies kā PABEIGTS, bet iztrūks Izmaksas numurs.

Ja rodas neskaidrības, jūs varat Tirgotāja portālā  saņemt pārskatu par naudas kustībām savā kontā. Ņemiet vērā, ka Excel eksporta fails sniedz vēl detalizētus datus, tostarp bilanci pirms un pēc katras konta kustības.

Kādi darījumi tika iekļauti manā izmaksā?

Ņemiet vērā, ka katram ienākošajam darījumam nav sava izmaksa. Mēs apvienojam visus jūsu darījumus un izveidojam vienotu izmaksu nākamajā darba dienā. Sīkāka informācija par katru darījumu ir redzama Tirgotāja portālā.

Lai iegūtu detalizētu pārskatu, atveriet izvēlni Konta izraksts. Katram darījumam, kas jau ir iekļauts izmaksā, attiecīgajā kolonnā ir atsauce uz Izmaksas ID.

Atmaksa

Kā es varu atgriezt naudu saviem pircējiem?

Lai veiktu naudas atgriešanu, atveriet Merchant Portal skatu “Darījumi” un pirmajā slejā noklikšķiniet uz darījuma ID. Pēc tam izvēlieties summu, kuru vēlaties atmaksāt, un noklikšķiniet uz “Veikt atmaksu” un “Apstiprināt”.

Lai veiktu naudas atgriešanu, jūsu veikala bilancē jābūt pietiekami daudz līdzekļu. Ja nav, tad sazinieties ar support@omnivcheckout.lv, lai apspriestu, kā šajā gadījumā veikt naudas atgriešanu.

Ņemiet vērā, ka naudas atgriešanu nevar atcelt.

Kā darbojas Somijas banku saišu maksājumu naudas atgriešana?

Saņemot maksājumus no Somijas bankām, mēs nesaņemam maksātāja IBAN numuru. Tā ir Somijas tirgus īpatnība.

Tāpēc tiek izmantots process, kurā pircejam tiek nosūtīts e-pasts ar lūgumu iesniegt konta numuru paytrail.com sistēmā.

Tāpēc – ja jūs vēlaties veikt naudas atgriešanu Somijas bankas saites maksājumam, izmantojot OmnivaCheckOut, jums tiks prasīts norādīt pircēja e-pasta adresi.

Pircējs saņems automātisku e-pastu no paytrail.com, e-pastā ir saite uz veidlapu, kas pircējam jāaizpilda.

Viņam jānorāda IBAN numurs, uz kuru nauda jāpārskaita.

Kad tas ir izdarīts, nauda tiek automātiski pārskaitīta uz norādīto kontu, un naudas atgriešana ir veikta.

Ja klients 30 dienu laikā neaizpilda veidlapu, naudas atgriešana “neizdodas” automātiski.

Naudas atgriešanas summa ir rezervēta Tirgotāja kontā OmnivaCheckOut, brīdī, kad ir izveidota naudas atgriešana.

Ja klients neiesniedz savu IBAN 30 dienu laikā un naudas atgriešana neizdodas, rezervētā summa pāriet uz klienta kontu.

Kad naudas atgriešana tiek veiksmīgi iestatīta kā APMAKSĀTS, tad tiek izveidots attiecīgais grāmatvedības ieraksts un rezervētā summa pazūd.

Cik ātri pircējs saņems atgriezto naudu?

Nākamajā darba dienā klienti parasti saņem atmaksu par Baltijas banku saitēm.

Kartes maksājumu atmaksa parasti ilgst 2-3 darba dienas.

Somijas banklink naudas atgriešana tiek izmaksāta pircējam, tiklīdz pircējs ir ievadījis nepieciešamos datus Paytrail sistēmā pēc automātiskā e-pasta.

VISA/MASTERCARD maksājumi

Kā es varu izvairīties no krāpnieciskiem maksājumiem un maksājuma atmaksas?

Pirms tiek iegūta visa nepieciešamā informācija no pircēja, mēs lūdzam neizsniegt nekādus produktus / pakalpojumus.

Tirgotājs ir atbildīgs par visiem darījumiem, kas veikti tīmekļa vietnē. Tirgotājam ir jāveic visi iespējamie pasākumi, lai viņa tīmekļa vietnē novērstu krāpnieciskus darījumus. Ir svarīgi ievērot principu “Know your client”, kas ietver svarīgas informācijas iegūšanu no pircējiem par jūsu tiešsaistes veikalu un pasargāt ar darījumiem saistītus dokumentus.

Lai novērstu krāpnieciskus darījumus, tirgotājam aktīvi un pastāvīgi jāuzrauga darījumi ar tiešsaistes veikalu / tīmekļa vietni un jāpatur prātā šādi punkti:

  1. Pircēju piegādes adreses. Ja piegādes adrese atšķiras no pircēja / maksātāja adreses un piegādes adrese ir viesnīca, viesu nams, starptautiskais pasta starpnieku pakalpojums vai pasta nodaļa vai produkti parasti tiek piegādāti Igaunijā vai Baltijā, bet piegādes adrese ir ārpus ierastās zonas, tirgotājam vajadzētu sazināties ar pircēju. Ir arī svarīgi paturēt prātā, vai atkārtotie vārdi un adreses ir vienādas.
  2. Pastāvīgie darījumi no vienas un tās pašas personas. Ja no vienas personas / vienas IP adreses ir ļoti bieži darījumi, tad ir pamats sazināties ar pircēju un jautāt papildu informāciju. Īpaša uzmanība jāpievērš pircējiem, kuriem ir vairāki neveiksmīgi darījumi un visbeidzot tiek veikts maksājums. Tas nozīmē, ka var būt dažādas kredītkartes vai cita veida krāpnieciska darbība.
  3. Pircēja kontaktinformācija. Tirgotājam jāspēj sazināties ar pircēju, lai norādītu informāciju par darījumu, tāpēc tiešsaistes veikalam / tīmekļa videi jāsaglabā pēc iespējas vairāk informācijas par pircēju. Nepieciešamā informācija ietver pircēja vārdu, darba e-pastu, kontakttālruņa numuru, piegādes adresi, piezīmju aili pie pasūtījuma noformēšanas. Nepilnīgas kontaktinformācijas gadījumā tā jānoskaidro, un, ja tas nav iespējams, veiciet naudas atgriešanu, neizsniedzot preces.
  4. Ļoti liels preču daudzums. Ja tiešsaistes veikalā tiek veikta neparasti liela summa, tad tirgotājam ir tiesības pieprasīt pircējiem identifikācijas dokumentu kopijas. Īpašu uzmanību jāpievērš jaunajiem klientiem, kuri pasūta lielu preču daudzumu, kas ir viegli pārdodams tālāk.
  5. Pasūtījumi no neparastas atrašanās vietas. Tāpat kā piegādes adresēm, ir jāpievērš uzmanība pasūtījumiem, kas nāk no neparastas atrašanās vietas, it īpaši ārpus Eiropas. Ja rodas aizdomas, interneta veikalam vajadzētu sazināties ar pircēju un pieprasīt papildu informāciju un identifikācijas dokumentu kopijas.

Lai izvairītos no karšu darījumu atmaksas:

  1. Kontaktinformācija un klientu atbalsts. Tirgotāju kontaktinformācijai jābūt viegli atrodamai un korektai tiešsaistes veikalā / tīmekļa vidē, lai pircējs varētu tieši sazināties ar tirgotāju, ja rodas kādi jautājumi.
  2. Pirkumu, atgriešanas un piegādes noteikumi. Ja tiešsaistes veikalā / tīmekļa vides lapā ir skaidri, rūpīgi un viegli atrodami noteikumi un nosacījumi, tas samazina maksājumu atmaksas risku.
  3. Pasūtījuma apstiprinājums. Pēc pasūtījuma apstiprināšanas vislabāk ir nosūtīt pircējam e-pastu uz viņa sniegto adresi un vēl vienu apstiprinājumu pēc preču izdošanas, kurā tiek parādīti tirgotāji, pasūtījumi un piegādes adreses informācija.

Kas ir krāpniecisks darījums un kartes darījuma atmaksa?

Krāpniecisks darījums ir darbība, kad debeta vai kredītkarte tiek izmantota ļaundabīgo mērķu sasniegšanai, un mērķis ir izmantot trešās personas līdzekļus labuma gūšanai. Krāpšanās ar darījuma kartēm bieži ir saistīta ar identitātes zādzību un noziedzīgiem pārkāpumiem.

Darījuma atmaksa ir pircēju aizsardzības veids, ko nodrošina emitenti, kas atļauj kartes īpašniekiem iesniegt sūdzību par krāpnieciskiem vai citādi neapmierinošiem darījumiem. Darījuma atmaksas iemesli var būt dažādi, kā piemēram, krāpnieciski darījumi, preces, kas nav saņemtas, neapstrādāti kredīti, tehniskas problēmas utt.

Tāpat ņemiet vērā, ka tirgotāja konts, kas saņem pārāk daudz maksājumu atmaksas, kredītkartes izdevējs var atzīmēt kā krāpniecisku, un tas var būt potenciāli kaitīgs jūsu uzņēmuma tēlam un tā pastāvēšanai.

Krāpnieciskie darījumi prasa daudz laika, jo tirgotājam ir jāsazinās ar pircēju, jāiegūst informācija un dokumenti, kā arī rada finansiālus zaudējumus un atmaksāšanas izmaksas, kas var ietekmēt komercdarbību, un sliktākajā gadījumā uzņēmumam ir jāslēdz sava darbība.

Ko tirgotājam vajadzētu ņemt vērā, kad tiešsaistes veikalā tiek izmantoti Visa / MasterCard maksājumi?

Ja tiešsaistes veikals / tīmekļa vietne izmanto Visa / MasterCard maksājumu metodes, tirgotājam ir jābūt uzmanīgam un modram pret iespējamiem krāpnieciskiem darījumiem.

Tirgotājs ir atbildīgs par visiem darījumiem, kas veikti tīmekļa vidē. Tirgotājam jāveic visi iespējamie pasākumi, lai novērstu krāpnieciskus darījumus savā tīmekļa vidē. Ir svarīgi ievērot principu “Know your client”, kas ietver informācijas iegūšanu no pircēja par jūsu tiešsaistes veikalu un ar darījumiem saistītu dokumentu saglabāšanu.

Ja tirgotāja tīmekļa vidē notiek darījumi ar nozagtu vai viltotu kredītkarti, tad tirgotājs ir atbildīgs par pircējam krāpniecisko darījumu atmaksu. Krāpniecisku darījumu atgriešanas maksa ir 30 eiro.

Kas jādara, ja tirgotājam tiek paziņots par darījuma atmaksu?

OmnivaCheckOut sazināsies ar tirgotāju, lai precizētu informāciju par maksājumu, ja ir aizdomas par iespējamu krāpniecisku darījumu, maksātājs (turpmāk “klients”) ir ziņojis par darījumu kā par krāpšanu vai tirgotājam ir izsniegta darījuma atmaksa.

Ļoti svarīgi uz šādām situācijām reaģēt ātri un pareizās darbības palīdz tirgotājam ietaupīt naudu un laiku.

Darījuma atmaksa ir pircēju aizsardzības veids, ko nodrošina emitenti, kas atļauj kartes īpašniekiem iesniegt sūdzību par krāpnieciskiem vai citādi neapmierinošiem darījumiem. Darījuma atmaksas iemesli var būt dažādi, kā piemēram, krāpnieciski darījumi, preces, kas nav saņemtas, neapstrādāti kredīti, tehniskas problēmas utt.

Maksa par darījuma atmaksu parasti ir 30 eiro.

Ja tirgotāja tīmekļa vietnē tiek veikti darījumi ar nozagtu vai viltotu kredītkarti, un OmnivaCheckOut nav varējis atklāt vai apturēt šos darījumus, tad tirgotājs ir atbildīgs par krāpniecisko darījumu ar klienta karti.

Ja OmnivaCheckOut ir paziņojis tirgotājam par kartes darījuma atmaksu, tad tirgotājam ir jārīkojas šādi:

  1. OmnivaCheckOut sazināsies ar tirgotāja kontaktpersonu 1 darbadienas laikā (sākot ar informācijas iegūšanu par darījuma atmaksu), un tiks panākta vienošanās par tālākajām darbībām.
  2. Tirgotāja kontaktpersonai jāatbild uz OmnivaCheckOut e-pastu 1 darba dienas laikā uz support@omnivacheckout.lv un jāpaziņo OmnivaCheckOut darījuma pircēja vārdu, klientu piegādes adresi, kontaktinformāciju, piegādes apstiprinājumu un jāvienojās par tālākam darbībām ar OmnivaCheckOut.
  3. Tirgotājam jāsazinās ar klientu un jāprasa identifikācijas dokumenta kopiju (parasti skenētu versiju) un skaidrojumu par darījumu. Gadījumā, ja klients nosūta kredītkartes eksemplāru, pircējam jālūdz aizklāt vidējos 8 ciparus.
  4. Pircēju atbilde jāsaglabā rakstiski.
  5. Tirgotājam nekavējoties vai ne vēlāk kā 1 darba dienas laikā jāsniedz informācija OmnivaCheckOut uz support@omnivacheckout.lv par klienta sazināšanās rezultātu.